21.06.2013

“Argumentele care susţin poziţia României faţă de Directiva Produselor din Tutun nu vizează numai veniturile de sute de milioane de euro pe care industria tutunului le varsa cu regularitate la bugetul de stat, ci şi supravieţuirea comerţului tradiţional în ţară. În formularea acestei poziţii, salutăm faptul că Guvernul a ţinut cont de doleanţele miilor de retaileri ale căror mici întreprinderi ar fi fost, altfel, puse fata în faţă cu falimentul,” a spus Ovidiu Nicolescu, Preşedintele Consiliului Naţional al Inteprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România.

Retailul independent, de dimensiuni mici şi medii, se afla şi aşa în dificultate în prezent, în principal din cauza scăderii apetitului pentru consum al românilor pe fondul unei puteri de cumpărare în scădere, dar şi al expansiunii puternice a marilor reţele internaţionale, care cuceresc agresiv piaţa din oraşele cu peste 25.000 de locuitori. În plus, zonele nefiscalizate ale sectorului (piaţa neagră, piaţa gri) reprezintă o concurenţă neloială pentru retailerii care acţionează corect şi plătesc toate taxele şi impozitele prevăzute de lege.

Citeste articolul pe site-ul CNIPMMR.