22.10.2013

Retailul modern a inregistrat cresteri modeste, in jurul a 1%, ale vanzarilor calculate la o suprafata de vanzare comparabila in ultimilele luni fata de aceeasi perioada a anului trecut. Noile deschideri au determinat insa un avans lunar al vanzarilor de 10 – 15%, ca urmare a noilor magazine deschise, potrivit unui studiu prezentat de Tunde Turcsan, Managing Director Retail Zoom, in cadrul conferintei Trade Round Table organizata de revista Magazinul Progresiv.

Datele Retail Zoom, care face retail audit doar in magazinele retelelor internationale de retail, arata ca, in privinta principalelor categorii, valoarea vanzarilor de tutun a crescut, cel mai mult, cu 22%, cea a alimentelor s-a majorat cu 6,6%, iar a bunurilor de larg consum nealimentare cu 3,6%. In privinta sectorului alimentar, cresteri mai mari au fost inregistrate pe segmentele cu ponderi mai mici din totalul pietei. Astfel, vazarile de snacks-uri sarate au crescut cu 14,2% si cele de snacks-uri dulci cu 9,5%. Dintre categoriile importante, produsele lactate, cu o pondere mai mare, de 12,3% din sectorul alimentar au crescut cu 9,1%.

Citeste articolul pe magazinulprogresiv.ro .