Nasul Roșu este un business pornit în grădina din spatele casei și care, după mai bine de trei ani de muncă, dă primele roade. Mai mult, între timp afacerea a depășit granițele mediului online care a venit cu primii cumpărători, deschizând un magazin în zona de nord a Capitalei. Cât despre planurile de viitor, pe listă se află dezvoltarea unei unități de producție pentru a reduce risipa, dar și investiția într-o livadă pentru a închide cercul.

Începutul businessului Nasul Roșu se află mai degrabă sub semnul hazardului decât al unei strategii bine puse la punct și asta pentru că povestea i-a ales pe Alina și Dan Constantinescu și nu invers, cum ar fi fost normal. „Totul a fost o suită de întâmplări fericite și decizii care, la acel moment, nu păreau cele mai bune. Ne-am mutat la țară, în Prahova, în comuna Râfov, în urmă cu 11 ani, ne-am construit o casă și după ce s-a născut fetița noastră Ioana, am dat un sens grădinii și am început să cultivăm legume și verdețuri, motivați de faptul că trebuie să includem în alimentația ei produse cât mai sănătoase”, povestește Alina.

Și odată ce au prins gustul produselor cultivate în grădina proprie, extinderea a venit cumva firesc. „La acel moment nu ne-am gândit că vom ajunge să construim un business din asta, pentru că în mintea noastră era o activitate pentru familie. Însă, pentru că produceam în cantități tot mai mari de la un an la altul și ajunseserăm să avem surplus de produse, ne-am gândit că am putea să încercăm să vindem”, mai spune fondatoarea Nasul Roșu.

Așa că în 2016 au testat pe propria piele experiența comerțului. Începutul a fost unul timid, prin colaborări cu revânzători, iar un an mai târziu cei doi antreprenori au luat decizia de a interacționa direct cu clienții. „Ne avantaja să fim prezenți direct către consumatori din două motive. În primul rând ne ajuta să-i cunoaștem mai bine și să le înțelegem nevoile, astfel încât să putem adapta sortimentația în funcție de cerințele lor. Apoi, am preferat să eliminăm intermediarii, pentru că vorbim despre produse premium și businessul nu era suficient de mare astfel încât să încheiem un parteneriat cu un retailer important”, explică Alina.

Citeste mai mult AICI.