Criza sanitară a favorizat în 2020 dezvoltarea discounterilor și a segmentului de proximitate, dar per ansamblu retailerii au fost mai calculați când vine vorba de extindere, numărul magazinelor noi fiind mai redus prin comparație cu 2019. Strategiile jucătorilor internaționali au inclus însă, fără excepție, investiții în online și digital.

Dacă valoric, piața de retail a înregistrat creșteri pe toate formatele, ce s-a întâmplat cu evoluția numerică? Dacă în 2019 au fost inaugurate în total în modern trade 484 de unități, în 2020 pandemia a încetinit ritmul dezvoltării, numărul magazinelor noi totalizând 422 unități. Majoritatea locațiilor noi au fost inaugurate în a doua parte a anului, atât din cauza lockdownului din primul semestru, cât și faptului că multe rețele au așteptat să vadă evoluția crizei. Ca și anul precedent, vedetele au fost canalul de proximitate (+216 locații noi) și supermarketurile (+134), urmate de magazinele de discount (+53). Și canalul de hypermarketuri a avut o evoluție foarte bună, cu 14 deschideri, în timp ce segmentul magazinelor specializate a bifat doar 5 inaugurări, 4 sub umbrela dm și una sub brandul Bonteria Very&So.

 

Citiți articolul integral pe RevistaProgresiv.ro