Peste jumătate dintre companiile care vând produse şi servicii în România (57%) nu au o prezenţă online printr-un website, arată o analiză de piaţă, realizată de către un furnizor de servicii personalizate de software, dezvoltare sau strategie pentru antreprenori.
“Această tendinţă negativă vine pe fondul unei pieţe interne subdimensionate, cauzată de gradul mic de digitalizare. Aşadar, mai mult de jumătate dintre companiile (57%) care vând produse şi servicii în România nu au o prezenţă online printr-un site. Motiv pentru care am pornit la drum cu scopul de ajuta la digitalizarea României şi de a crea servicii digitale cu sens pentru antreprenorii din mediul naţional şi internaţional”, a declarat Laurenţiu Avramescu, co-proprietar, 2web Software & Services.
În acelaşi context, datele Eurostat, citate de 2web Software & Services, evidenţiază faptul că doar 43% dintre companiile din România au un website, lucru care situează România pe ultimul loc în Uniunea Europeană (UE), unde media este de 77%.
Potrivit sursei citate, România se clasează pe penultimul loc şi în ceea ce priveşte folosirea serviciilor cloud, cu doar 10% dintre companii care apelează la aceste instrumente, faţă de media din UE, de 26%. Mai mult, doar 17% dintre companii au implementate soluţii ERP, iar la nivel UE media este de 34%.