Departamentele de marketing, companiile de cercetare de piaţă, magazinele fizice şi cele online care îşi bazează strategiile de vânzări pe profilul consumatorului, realizat în baza datelor personale ale acestuia, trebuie să obţină acceptul scris pentru fiecare tip de prelucrare a datelor în parte.

Au mai rămas mai puţin de şapte luni până pe 25 mai, dată la care intră în vigoare noul Regulament UE 679/2016 privind protectia datelor personale – GDPR (Global Data Protection Regulation). Din acest motiv, departamentele de cercetare a pieţei folosesc la maxim datele colectate până în prezent pentru cercetări pricvind profilul de consumator pentru diverse produse şi servicii. Din 25 mai 2018, acest lucru  nu va mai fi posibil decât prin obţinerea unor noi acorduri de la persoanele ale căror date au fost colectate de-a lungul timpului de operatorii comerciali şi furnizorii de produse şi servicii destinate publicului larg.  Iar informaţiile deţinute de diverse companii despre clienţii lor nu vor mai putea fi prelucrate decât în baza unui acord explicit al acestora, pentru fiecare tip de prelucrare în parte, nu la comun, aşa cum este exemplificat în imaginea de mai sus. Practic, orice bază de date ce conţine şi date personale trebuie actualizată.

Mai multe informații pe revista-piata.ro.