România are produse la standarde de calitate cel puțin egale cu cele din alte țări, mai bine cunoscute și impuse deja pe piața internațională. Patriotismul național, care ar trebui să-i caracterizeze și pe români, ar trebui să facă însă dreptate la acest capitol, influențând alegerea produselor noastre în magazine, în detrimentul celor din străinătate.

”Puțin patriotism nu strică, ar trebui să ne determine să consumăm produsele românești, iar nu pe cele din alte țări, să fim conștienți că acum și noi avem tot felul de produse la standarde competitive”, a arătat Sterică Fudulea, Secretar de Stat în Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, în cadrul Conferinței Naționale „Comerț sustenabil în România”. Evenimentul a fost organizat pe 23 mai, la Hotel Pullman, Sala New York, de Oameni și Companii, în parteneriat cu Asociația Națională a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR) și RoRetail, asociație a comercianților de fashion și accesorii.

”Pentru un mediu de afaceri prietenos, trebuie, mai întâi, ca noi să fim prietenoși unii cu alții. În plus, asociațiile au mai mare succes, dacă nu adoptăm și noi această mentalitate, nu vom putea rezista”, a mai arătat Sterică Fudulea, insistând pe ideea asocierii dintre diverse categorii de comercianți, pentru sporirea șanselor de reușită, în ceea ce privește obținerea de facilități, în dialog cu statul.

Legea prevenției, aplicabilă în maxim 30 de zile, internaționalizarea afacerilor, prin stimularea financiară a participării la diverse târguri, misiuni economice în afară, sunt doar câteva dintre noutățile legislative în sprijinul comercianților, de care a vorbit secretarul de stat, în discursul său. ”Și legea lobby-ului ar putea rezolva multe dintre problemele actuale”, a insistat reprezentantul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Prioritare pentru autorități ar trebui să fie, potrivit Corei Muntean, președintele ANCMMR, păstrarea hipermarcheturilor și supermarcheturilor în afara orașului, precum și închiderea acestora duminica. ”Complicitatea politicienilor nu permite însă aplicarea acestor măsuri și la noi, așa cum se procedează și în alte țări civilizate”, a insistat Cora Muntean.

La rândul său, Eugen Păturan, președinte RoRetail, o asociație ce are ca principal scop apărarea și conservarea drepturilor comercianților de fashion și accesorii, partener strategic al conferinței, a arătat că relația cu politicienii și cu marile centre comerciale, mall-urile, sunt cele mai mari provocări ale activității asociației pe care o reprezintă.

text preluat de pe www.globalmanager.ro