23 ianuarie 2014

Comisia pentru mediu, sănătate publică şi siguranţă alimentară (ENVI) a Parlamentului European a aprobat, miercuri, 22 ianuarie, revizuirea Directivei anti-tutun, care va interzice mai multe arome, documentul urmând să fie votat în plen în februarie sau martie, potrivit unui comunicat al PE.

Revizuirea prevede că toate ţigaretele şi ţigările rulate vor avea avertismente combinate (ilustraţie plus text) de 65% – faţă de 75% propunerea CE – , afişate pe ambele feţe ale pachetelor de produse din tutun. Totodată, pentru a spori vizibilitatea avertismentelor de sănătate, va trebui ca ele să fie amplasate pe ambele feţe ale ambalajului. Anumite elemente ale pachetelor vor fi standardizate şi toate mijloacele de promovare, precum şi orice referinţă la gust sau aromă, vor fi interzise pe pachete. Aromele, precum mentol, fructe, ciocolată vor fi interzise la ţigarete şi la tutunul de rulat.
Peste 70.000 de retaileri mici şi mijlocii vor fi afectaţi de modificarea Directivei europene privind comercializarea ţigărilor, aceste produse având o pondere importantă în vânzări, estimările firmelor indicând că un magazin de mărime medie ar putea pierde anual circa 70.000 de euro.

“Pentru noi, retailerii mici şi mijlocii, orice reglementare care are potenţial să mute clienţii către economia gri înseamnă un pas mai aproape de faliment. (…) Pâinea şi tutunul generează trafic în magazine. N-ai ţigări, nu vinzi”, a declarat, la 22 mai, George Brotoiu, directorul general al reţelei de magazine Gulliver, care deţine nouă unităţi în Bucureşti. El este iniţiatorul unei petiţii împotriva aplicării Directivei.

“La nivel european şi local, întreprinderile mici şi mijlocii reprezintă baza pe care se susţine o parte semnificativă a economiei (…) Restricţiile relative, de tipul celor din Directivă, riscă să favorizeze fie şi involuntar, comerţul ilicit, reducând numărul micilor comercianţi legali”, a arătat preşedintele Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), Ovidiu Nicolescu, în cadrul Conferinţei Naţionale de Management Modern pentru Retailerii Mici şi Mijlocii.

Potrivit unui studiu realizat de Roland Berger, România ar putea pierde până la 200 milioane euro anual. Un alt impact negativ enunţat de Roland Berger este reducerea locurilor de muncă din domeniu, estimarea pentru România fiind o scădere cu circa 19.000 de posturi. În prezent, în domeniu lucrează aproximativ 61.000 de oameni, din care 18.000 în producţie şi 43.000 în vânzări angro, distribuţie şi retail.

Cititi articolul intreg pe ziaruldeiasi.ro.